Ansiktsbehandling - första gången! ^^

 

 

 


Igår var jag och gjorde en ansiktsbehandling hos Hudoteket. Det var en Basic Ungdom - ansiktsbehandling.
Behandligen beståd av: rengöring, peeling, hudanalys, ånga och porrengöring samt en avslutande ansiktsmask.

Det var min första gång, men inte min sista självfallet. Det var verkligen en härlig och mysig stämning där. I början av ansiktsbehandlingen var allt så avslappnande och skönt. Det kändes som att ligga på moln. Fast när det var dags för att klämma ut pormaskarna gjorde det så hiiimlans ont! Jag tänkte hela tiden "Aj, aj, mitt anskite kommer att ändra form om hon fortsätter så!". Jag kunde inte prata med dermatologen alls, hade en massa frågor, men var rädd att jag skulle ge ut ett litet skrik när hon klämde på mitt ansikte... :( I slutet fick jag en ansiktsmask som lugnade mitt ansikte efter allt klämmande :P Efter jag fick ligga med masken på i ca 10 min kände jag mig helt uppfriskad och ren! :D När jag var klar ville jag inte resa mig upp, det var så skönt och allt kändes som jag var i en dröm xD Mitt ansikte luktade så gott hela dagen! ^^

Hon som gjorde behandlingen på mig var en ny personal, men hon var väldigt kunnig på sin sak och kunde förklara för mig hur jag ska sköta mitt ansikte och rekommenderade några produkter som är bra för mig samt vad för något i produkter jag ska leta efter, ex. om jag ska köpa en ansiktstvätt ska jag inte köpa en som är alkohol baserat, utan den ska vara skonsam för min hy och fuktgivande. Ska nog gå på en ansiktsbehandling igen nån gång efter nyår!

Hudoteket kommer ha Öpptehus nu på fredag, någon som vill hänga med mig dit? ;D


♥ Yeona


Kommentarer
Postat av: King

Jag vill! :P Hoppas ditt ansikte är renare och vitare nu! ;) Jag ska nog själv också ta och göra en andra behandling snart... Om någon dag? :P Få se... Hehehehe...

2009-11-25 @ 11:15:25
URL: http://chuehchiungtang.blogspot.com/
Postat av: emma

Härligt med ansiktsbehandling!

2009-11-26 @ 15:24:15
URL: http://emmabridgeman.blogg.se/
Postat av: Natalie

vilken gullig liten blogg du har =)

take care, puss <33

2009-11-26 @ 18:13:43
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Lona

har du börjat julpyntat ännu ? :)

2009-11-26 @ 19:11:33
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Monicali90¨

2009-11-29 @ 11:14:06
Postat av: Monicali90¨

2009-11-29 @ 11:14:06
Postat av: Monica

Oj det knäppade sig när jag skulle kommentera xD



Iallafall Clarins Foundation var jättelätt att använda. Men tycker att den känns mörkare än vad det såg ut på hudoteket eller så kanske det bara är jag som inbillar mig. Men jag gillar den jättemycket :D Oh jag vill testa ansiktsbehandling!

2009-11-29 @ 11:16:18
URL: http://monicali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0