Riktigt bra start på 2010 - Hotpot & barbecue fest!!! xD

Idag (igår, 1/1-10) hade Carola ordnat en hotpot fest!! Vi var runt 17 personer som var med :D Den blev bättre än vad jag hade förväntat mig faktiskt, sk*t roligt var det!!! xD Jag var lite orolig för om något skulle saknas eller så, men allt fixade sig som tur var ^^ Carola hade ordnat kinesisk nyårs musik som livade upp stämmningen :D På eftermiddagen hade jag bakat en annanaspaj som skulle bli efterrätt, riktigt lyckad blev den ^^ Jag var orolig att den inte skulle vara klar eftersom det är svårt att avgöra om den är klar eller inte pga den ska vara lite rinnig, men inte så den är helt i flytande form, lite som mousse-aktig konsistens ska den vara.

En liten olycka hände medans vi åt, säkringen gick!!! Eftersom vi hade för mkt på en en enda uttag xP Vi lyckades ta sönder två säkringar xD Vi fick ringa till Securitas för att de skulle fixa dem. Skulle vi ha testat igen skulle samma sak hända och inget ljus skulle vi ha då heller xD De kom redan efter 15-20 min! Så vi satte igång och började äta igen sen ^^

Efter vi hade ätit ville de leka en lek. Vi körde en lek som gick ut på att någon frågar ex. "Vem är den lataste personen vid bordet" så ska man peka på en och den som får flest pekningar förlorar. Hon/han får då ett straff som den måste genomföra! xD

Efter vi tröttnade på leken, eller kom inte på fler frågor, åt vi efterrätt och drack kaffe/té! Det fanns både kinesiskt och västerländskt efterrätt! Hanley hade bakat en kladdkaka, vilken tur efter som min paj skulle inte räcka till alla :P En som heter Sheng hade gjort 水, en riktig kinesisk efterrätt som man brukar äta vid nyår! Mmmmh~

Mot slutet hjälpte alla till för att städa så det blev snyggt och rent, det skulle vara precis som det var innan vi kom in hade vaktmästarna sagt åt oss. Vi stannade tills kl. 01.00!! På nyårsdagen räknas det som en söndag så bussarna gick väldigt dåligt, några var tvungna att åka hem tidigt... Oturligt nog missade Monica sista bussen, men min pappa körde henne hem. Jag själv ville att hon skulle stanna ända tills slutet ;P

Bilder från dagen:

Festen i full gång!!!

 

Jag, Carola och HongKong-style fisk bullar xD

 

Från vänster: Tony, Carola, Nathan, jag och Monica ♥

 

Måste bara visa bilden på Hanleys kladdkaka och min paj, smarrigt inte sant!! (^_~)

 


Jag kommer nog lägga upp en del bilder till, måste bara få tag i dom från Carola och Monica!! :D

En oförglömlig kväll med god mat, efterrätt och nya människor~ ♥

 

 

♥ Yeona




Kommentarer
Postat av: j

HEJSAN! ♥



Kika gärna in min M E L L A N D A G R E A i min bloppis !



Säljer MASSOR med prylar för H A L V A P R I S E T !

Så skynda fynda =D



Säljer bland annat:



*ROSA MOBILTELEFON

*ROSA DIGITALKAMERA

*SNYGG SKINN-HANDVÄSKA

*CUPCAKE SMYCKESSKRIN

*LÖSHÅR

*TANDBLEKNING

*HELLO KITTY PRYLAR

*LARS WINERBÄCK SKIVOR

*KLÄDER

*ALTERNATIVA KLÄDER



(vill du ej ha reklam så ber jag om ursäkt o ber dig bara radera detta)



Men kolla gärna in, du kommer INTE bli besviken!



KRAM KRAM ♥



http://enbbloppis.blogg.se/



http://enbbloppis.blogg.se/

2010-01-02 @ 15:57:23
URL: http://enbbloppis.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte bra blogg hörru:) Gillar den!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)

Jag hoppas alf att du gillar den :)



http://housebunny.blogg.se

2010-01-02 @ 16:25:51
Postat av: Sebbe

har du något favoritmärke på kläder? =)

kramar!

2010-01-02 @ 16:57:54
URL: http://lookstylish.blogg.se/
Postat av: mikaela

riktigt söt blogg du har och ha en god fortsättning på de nya året ! :D

kolla gärna in mina teckningar på bloggen

ha det bra !

2010-01-04 @ 01:12:21
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0